Translate   2 yrs

اسید سیتریک چیست؟
در سال 1917، جیمز کوری، شیمیدان مواد غذایی آمریکایی، کشف کرد که کپک Aspergillus niger می تواند اسید سیتریک را به عنوان یک محصول جانبی متابولیسم ساکارز یا گلوکز تولید کند، که ثابت شده کارآمدتر و کم هزینه تر از استخراج از مرکبات است. اگرچه اسید سیتریک در غلظت های بالا در بسیاری از مرکبات مانند لیمو یافت می شود، استخراج اسید از میوه برای مصارف صنعتی مقرون به صرفه نیست. به علاوه، تقاضا برای اسید سیتریک بسیار بیشتر از عرضه مرکبات موجود است. بنابراین، هنگامی که امکان تولید یک منبع به ظاهر بی پایان اسید سیتریک فراهم شد، شرکت هایی مانند Pfizer و Citrique Belge شروع به تولید آن در مقیاس صنعتی کردند.
موارد مصرف اسید سیتریک
اسید سیتریک کاربردهای زیادی در تولید مواد غذایی دارد. این یک تقویت کننده طعم، نگهدارنده است و به تسهیل فرآیند رسیدن کمک می کند. حدود 50 درصد از تولید اسید سیتریک در جهان به عنوان تقویت کننده طعم در نوشیدنی ها استفاده می شود و از آنجایی که اسید سیتریک به صورت پودر ساخته می شود، به غذاهای خشک مانند نمک های چاشنی، پودرهای طعم دهنده و تنقلات ترد اضافه می شود. دلخواه.
PH اسیدی اسید سیتریک آن را به عنوان نگهدارنده مواد غذایی مفید می کند و رنگ غذا را حفظ می کند، زیرا به طور قابل توجهی اکسیداسیون را کاهش می دهد. از آنجایی که بسیاری از باکتری ها قادر به رشد در محیط اسیدی نیستند، اسید سیتریک اغلب به مربا، ژله، آب نبات، غذاهای کنسرو شده و حتی محصولات گوشتی به عنوان نوعی نگهداری اضافه می شود. اسید سیتریک همچنین برای تسهیل فرآیند رسیدن هنگام تهیه پنیر ، به ویژه موزرلا. از آن برای تنظیم pH محلول ها هنگام دم کردن آبجو و شراب استفاده می شود و از جدا شدن چربی ها در بستنی خانگی جلوگیری می کند. همچنین از کریستال شدن شکر در کارامل ها جلوگیری می کند. مقدار کمی اسید سیتریک همچنین می تواند قدرت خمیر شدن جوش شیرین را افزایش دهد و آن را به یک ماده مخفی ایده آل برای کیک و بیسکویت تبدیل کند. کسانی که از رژیم غذایی کم سدیم استفاده می کنند ممکن است در هنگام چاشنی، اسید سیتریک را برای نمک کمتر کنند.
کاربرد های اسید سیتریک
طعم دهنده و نگهداری غذا
اسید سیتریک را می توان به غذاها و نوشیدنی های فرآوری شده و بسته بندی شده مانند بستنی، شربت، نوشابه و شراب اضافه کرد. به عنوان نگهدارنده، عامل امولسیون کننده و طعم دهنده اضافه می شود. اسید سیتریک همچنین به بسیاری از غذاهای کنسرو شده و شیشه ای اضافه می شود تا از بوتولیسم جلوگیری کند. 2
لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت شخصی
اسید سیتریک به عنوان یک ماده تشکیل دهنده محصولات مراقبت شخصی می تواند به روشن شدن پوست، اصلاح لکه های تیره و به حداقل رساندن خطوط ریز کمک کند. 3
محصولات حاوی اسید سیتریک را می توان برای استفاده در نزدیکی چشم ها، لب ها، دهان و مجرای بینی و همچنین برای استفاده ایمن روی پوست نوزاد فرموله کرد. اسید سیتریک و نمک های آن ممکن است در اسپری های مو، دئودورانت ها و اسپری های بدن نیز استفاده شود.
سیترات سدیم، نمک اسید سیتریک، در رژ لب و صابون استفاده می شود. اسید سیتریک و نمک های آن را می توان برای حفظ لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی و برای کمک به تنظیم سطح pH آنها استفاده کرد.
پزشکی
اسید سیتریک برای کمک به کشتن باکتری‌های مضر و عفونت‌های سطح پوست که در افراد مبتلا به دیابت، افراد مسن و افراد سیگاری شایع است، استفاده می‌شود. اسید سیتریک همچنین می تواند با سیترات سدیم و سیترات پتاسیم ترکیب شود تا سطح اسید در ادرار را کاهش دهد تا از حملات نقرس کمک کند.
آنتی اکسیدان
آنتی اسکالانت ها که از اسید سیتریک به دست می آیند می توانند به ماندگاری غذا در مدت طولانی تری کمک کنند. به عنوان مثال، پاشیدن آب لیمو حاوی اسید سیتریک روی سیب یا موز می تواند از قهوه ای شدن آنها جلوگیری کند. اسید اسیداسکوربیک ، که بیشتر به عنوان ویتامین C شناخته می شود، در اسید سیتریک نیز یافت می شود و اغلب برای کمک به محافظت و حفظ نوشابه ها و گوشت ها استفاده می شود.
محصولات پاک کننده
اسید سیتریک ممکن است به محصولات پاک کننده تجاری اضافه شود، زیرا می تواند به حذف تجمع آب سخت روی ظروف و ظروف شیشه ای کمک کند. همچنین می‌توان از آن برای از بین بردن لکه‌های قهوه و چای، تغییر رنگ‌های زرد/قهوه‌ای و لکه‌های آب و ادرار استفاده کرد.
برخی از محصولات تجاری که حاوی اسید سیتریک هستند بر پایه آب هستند و می توانند باعث خوردگی فلزات شوند. برای به حداقل رساندن و جلوگیری از ایجاد زنگ زدگی، فلز را پس از تمیز کردن خشک کنید.
https://is.gd/xS49Ed

اسید سیتریک | هوبارت شیمی فروش سیتریک اسید | اسید سیتریک آبدار | اسید سیتریک خشک
hobart-chemistry.com

اسید سیتریک | هوبارت شیمی فروش سیتریک اسید | اسید سیتریک آبدار | اسید سیتریک خشک

شرکت هوبارت شیمی وارد کننده اسید سیتریک آبدار و اسید سیتریک خشک و توزیع بدون واسطه در بازار می باشد لطفاً جهت کسب اطلاعات با کارشناسان فنی تماس حاصل فرمایید
  • Like
  • Love
  • HaHa
  • WoW
  • Sad
  • Angry